رادیوگرافی پری اپیکال PA

امروزه رادیولوژی دندان کار پزشکان را برای تشخیص نوع بیماری دهانی و دندانی راحت کرده است و نیازی نیست تا پزشک به صورت چشمی عمل کند. چشمی عمل کردن پزشک هیچگاه نمیتواند مانند رادیولوژی دندان عمل کند. رادیولوژی دندان میتواند مشکلاتی را که در بافت دندان و دهان وجود دارد نشان دهد که مطمئنا اینچنین ویژگی در معاینه چشمی وجود ندارد. معاینه چشمی به صورت احتمالی میتواند به پزشک کمک کند تا به تشخیص بیماری بپردازد ولی رادیوگرافی دندان به خوبی و به صورت صد در صدی بیماری را تشخیص میدهد. رادیو گرافی دندان همچنین میتواند برای پیشگیری نیز مناسب باشد و پزشک به صورت دوره ای میتواند تشخیص دهد که دندان و دهان بیمار در شرایط سالم قرار دارند یا خیر. 

رادیولوژی دندان انواع گوناگونی دارد که رادیوگرافی داخل دهانی از کاربرد بیشتری برخوردار است. رادیوگرافی داخل دهانی میتواند جزئیات بیشتری را در اختیار پزشک قرار دهد که همین موضوع به تشخیص بهتر بیماری کمک میکند. رادیوگرافی داخل دهانی میتواند ریشه و بافت های نرمرا با جزئیات کامل نشان دهد در صورتیکه در رادیوگرافی خارجی این چنین قابلیتی وجود ندارد.

رادیوگرافی داخل دهانی نیز دارای انواع مختلفی میباشد که رادیوگرافی پری اپیکال یکی از آن ها میباشد. رادیوگرافی پری اپیکال قادر است تا یک یا دو دندان را به صورت آنی تصویربرداری کرده و به نمایش در آورد. رادیوگرافی پری اپیکال شباهت بسیار زیادی با نوع بایت وینگ دارد اما یک تفاوت بین آنها وجود دارد. رادیوگرافی پری اپیکال قادر است تا از ریشه تا تاج را بصورت کامل تصویربرداری کند در صورتیکه در تصویربرداری بایت وینگ اینگونه نیست. رادیوگرافی پری اپیکال PA معمولا زمانی از طرف پزشک تجویز میشود که دندان قدیمی بیمار نیاز به یک بررسی کامل از تاج تا ریشه داشته باشد. هر گونه تغییرات غیر طبیعی در دندان و ریشه ها از طریق این روش رادیولوژی دندان به خوبی قابل تشخیص است.

در بسیاری از مراکز رادیوگرافی دندان مشاهده میشود که از روش های قدیمی برای رادیوگرافی پری اپیکال استفاده میشود و کمتر مراکزی را میتوان یافت که عکسبرداری دیجیتال را به کار ببرند. مرکز رادیولوژی دندان دکتر نکیسا ایل(متخصص رادیولوژی دندان، فک و صورت) رادیوگرافی پری اپیکال را با دستگاه های تمام دیجیتال انجام میدهد که به پزشک کمک زیادی را در تشخیص بیماری خواهد کرد. علاوه بر رادیوگرافی پری اپیکال انواع مختلف عکسبرداری در این مرکز با بهترین دستگاه ها و همچنین قیمت مناسب انجام میشود. تحویل عکس نیز بنا به درخواست شما میتواند بصورت کتبی، دست نوشته و یا در سی دی در کمترین زمان انجام شود.

نظرات
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :